Marktstrategie

Met dided kunt u
vooruit

Dided is gespecialiseerd in marktstrategieën. Niet alleen de opzet, maar juist ook de implementatie.
Klanten schakelen de diensten van dided in bij heroverweging van de markt- of productstrategie, de opzet of verlenging van samenwerkingen, dan wel voor het begeleiden van bedrijfsoverdrachten.

Iedere ondernemer weet het. De marktstrategie is de sleutel voor succes.

Van een goed geïmplementeerde marktstrategie heeft u jaren plezier. Het zet visie om in concrete actie en resultaat. Een goede strategie is natuurlijk vooral gericht op het waarmaken van ambities, maar maakt u ook weerbaarder bij onverwachte omstandigheden.

Strategie is dus niet alleen een kwestie van lange termijn vooruit kijken. Strategie gaat met name om de juiste dingen doen. Daarnaast gaat strategie over dingen niet meer doen (het moeilijkste onderdeel).


Blader eens door onderstaande vragen. Het zijn vragen waar klanten van dided mee hebben geworsteld.
Vragen die ertoe hebben geleid dat ze hun marktstrategie hebben herzien.

Behoort ons bedrijf tot de gevestigde orde in de branche?
Waarom komen we markt X moeizaam binnen?
Weten medewerkers niet goed wat ze moeten doen om klanten te overtuigen?
Ontbreekt het aan samenhang binnen ons portfolio?
Gaan onze kernkwaliteiten en ons onderscheidend vermogen hand in hand?
Hebben we te veel producten en diensten?
Waarom doet iedereen in onze branche hetzelfde?
Teren we te lang op hetzelfde aanbod?
Leveren de (vele) projecten binnen ons bedrijf het beoogde resultaat?
Werken afdelingen niet goed samen of inefficiënt?
Stijgen de kosten voor het maken en onderhouden van onze producten niet te hard?

Motiveren bovenstaande vragen u om een blik te werpen op de strategie van uw bedrijf?  Neem dan gerust contact op.


Wat krijgt u geleverd
als u met dided de marktstrategie van uw bedrijf tegen het licht houdt?

  • Duidelijke keuzes
    rondom de klantbehoefte, doelgroepen en markten waar uw bedrijf of samenwerking zich de komende jaren op gaat richten. En op welke niet meer...
  • Een strategie
    die aantoont met welke kwaliteiten, middelen en aanbod u succesvol kan opereren in de markt. Zowel bekeken vanuit klanten als vanuit concurrentiepositie.
  • Een stappenplan
    dat aantoont hoe u stap voor stap de gekozen marktstrategie kan uitvoeren.
    Bewijsvoering dus, die niet alleen aantoont dat de uitvoering haalbaar is voor uw medewerkers, maar juist ook bewijs dat iedere stap uw bedrijf sterker maakt (legostenen versus losse flodders).
  • Begeleiding bij de uitvoering
    door de gekozen strategie uit te leggen en het stappenplan samen met uw team uit te voeren.

 

 

Wat levert strategievorming met dided u op?

Gedragen ideeën

Nieuwe inzichten aanreiken vanuit multi point of view. Zelfstandig én in samenwerking met uw team. Dit verhoogt het draagvlak.

Gericht op lange termijn succes

Iedere strategie is gericht op het vergroten van de toekomstbestendigheid van uw bedrijf of samenwerking

Klantgerichte aanpak

Ieder traject is op maat. Niet alleen goed advies en begeleiding, maar juist ook het creëren van draagvlak voor veranderingen.

Totaalplaat

Dided creëert samenhang en legt dwarsverbanden. Zowel binnen als buiten uw organisatie.

Nee is ook een antwoord

Dided denkt vooral in mogelijkheden, maar geeft aan indien zij ergens niet in gelooft.

Zichtbaar en betrouwbaar

Dided biedt een objectieve kijk, maar werkt wel vanuit de omgeving van haar klanten. Dit vergroot de beleving én creëert onbewust draagvlak bij medewerkers voor eventuele aanstaande veranderingen.

In gesprek.

Kan dided u helpen met het realiseren van uw ambities of het oplossen van een probleem?

Een opdracht aan dided wordt pas gegeven als er vertrouwen is.
Niet alleen qua kunde, maar vaak speelt juist het gevoel een rol. Ontmoet de persoon achter dided, een gesprek is geheel vrijblijvend.

Oscar Gordijn
Telefoon: 06 1209 2099
E-mail: oscar@dided.nl

Wilt u meer weten over deze dienst?

dided.nl download