Portfolio Label: marktstrategie

Opzet samenwerking Ortec Finance en Vabi

Opzet samenwerking tussen twee marktleiders.   Twee softwarebedrijven bundelen hun krachten en ontwikkelen een unieke propositie voor woningcorporaties.   Beginsituatie Ortec Finance en Vabi zijn twee gerenommeerde softwarebedrijven op het gebied van financiën en vastgoed. Ze staan bekend om hun kennis en rekenkunde op het gebied van plannen en simuleren. De software van beide partijen wordt ingezet…
Lees verder

Marktstrategie CNS

Opzet bedrijfskoers en aanboren nieuwe doelgroep voor CNS, specialist in management informatiesystemen en consultancy. Beginsituatie CNS is als bedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling van management informatie systemen. Het bedrijf is in 20 jaar tijd vanuit eigen kracht uitgegroeid tot een succesvol bedrijf. De belangrijkste klanten zijn woningcorporaties. Deze klantengroep waardeert het bedrijf met een 8.…
Lees verder

Optimalisatie klantprocessen

Beginsituatie Een grote internationale speler op het gebied van fleet services (betaal- en support services voor transportbedrijven) wil de klantprocessen van haar service organisatie optimaliseren. Dit is nodig omdat de druk op de organisatie is toegenomen. Het assortiment is zeer breed geworden, de concurrentie is toegenomen en met de bestaande bezetting moet een aantal zeer…
Lees verder

Toetreding nieuwe markt

Voorbereiding op het aanboren van nieuwe markt: toetsen slagingskans en opzet positionering voor een webbedrijf. Voor een succesvol Chat Contact Center in de Automotive, wordt een opdracht uitgevoerd om te toetsen of het bedrijf succesvol zaken kan doen met een voor hun nieuwe markt: woningcorporaties. Beginsituatie Web1on1 is een live chat contact center dat in…
Lees verder

Groeistrategie 18 automotivebedrijven

Groeistrategie voor 18 bedrijven (automotive) Opzet groeistrategie en uitbreiding productportfolio voor 18 bekleedbedrijven (automotive sector). Beginsituatie Autobekleedbedrijven in Nederland hebben te maken met toenemende druk op het werkvolume en dalende marges. De concurrentie neemt toe en er komen steeds meer goedkopere alternatieven voor het bekleden van auto’s. 18 Bekleedbedrijven die zijn aangesloten bij een automotive brancheorganisatie…
Lees verder

Toets op marketingstrategie bedrijfsovername

Toets van de marketing- en communicatiestrategie rondom een bedrijfsovername (softwarebedrijf). Beginsituatie Een softwarebedrijf op het gebied van prognose- en calculatiesoftware voor bouw en onderhoudsbedrijven heeft een softwarebedrijf overgenomen dat zich richt op de Grond-, Weg- en Waterbouw. Om deze overname goed te introduceren zijn drie documenten opgesteld: een strategisch marketing-/communicatieplan, een communicatieplan voor de marktintroductie en…
Lees verder

dided.nl download