Succesfactoren

Succesfactoren voor samenwerkingen

 

Woningcorporaties hebben een constructief netwerk nodig van samenwerkingen met andere corporaties, partners en ICT-leveranciers.

 

Veel samenwerkingen:

  • raken uw kernactiviteiten,
  • beïnvloeden de bedrijfscontinuïteit,
  • hebben grote impact op het financieel resultaat en
  • bepalen de klanttevredenheid.

Informele samenwerkingen en standaard klant-leverancier relaties geven een impuls op korte termijn of lossen specifieke vragen op. Ze functioneren vaak niet als verlengde van uw organisatie, leiden tot demotivatie bij medewerkers en vormen soms zelfs een risico voor uw bedrijfsvoering.

Bewezen uitgangspunten

De aanpak van Oscar zorgt dat samenwerkingen gaan behoren tot het fundament van uw organisatie.

Samenwerkingen die resulteren in meer rendement, efficiënte klantprocessen en betere beleidsbeslissingen.

Wat maakt zijn aanpak onderscheidend?

Oscar maakt van samenwerkingen een succes door te zorgen dat:

  1. De samenwerking is opzet vanuit een duidelijke (markt-)behoefte
  2. Er wordt gewerkt vanuit een gezamenlijke visie en een afgebakende functie.
  3. De samenwerking van strategisch belang is voor beide organisaties
  4. De constructie voor iedereen begrijpbaar is
  5. Partijen elkaars elkaars kernkwaliteiten benutten / aanvullen.
  6. De kans op conflicten wordt beperkt
    (door onderlinge concurrentie of conflicterende culturen)

Voelbaar verschil

Uw samenwerking

NU

Handelend vanuit eigen belang

Focus op korte termijn

Informele werkwijze en afspraken

Een werkend proces als einddoel

Terug naar eigen taken

Uw samenwerking

STRAKS

 Alle belangen behartigd

 Duurzame samenwerking

 Verankering in uw organisatie

 Resultaat creëren bij doelgroep

 Actieve sturing op samenwerking

 

 

dided.nl download