Succesfactoren voor samenwerkingen
Woningcorporaties hebben een constructief netwerk nodig van samenwerkingen met andere corporaties, partners en ICT-leveranciers.
Informele samenwerkingen en standaard klant-leverancier relaties geven een impuls op korte termijn of lossen specifieke vragen op. Ze functioneren vaak niet als verlengde van uw organisatie, leiden tot demotivatie bij medewerkers en vormen soms zelfs een risico voor uw bedrijfsvoering.
Bewezen uitgangspunten
Samenwerkingen die resulteren in meer rendement, efficiënte klantprocessen en betere beleidsbeslissingen.
Wat maakt zijn aanpak onderscheidend?

Oscar maakt van samenwerkingen een succes door te zorgen dat:
- De samenwerking is opzet vanuit een duidelijke (markt-)behoefte
- Er wordt gewerkt vanuit een gezamenlijke visie en een afgebakende functie.
- De samenwerking van strategisch belang is voor beide organisaties
- De constructie voor iedereen begrijpbaar is
- Partijen elkaars elkaars kernkwaliteiten benutten / aanvullen.
- De kans op conflicten wordt beperkt
(door onderlinge concurrentie of conflicterende culturen)
Voelbaar verschil
NU
✗ Handelend vanuit eigen belang
✗ Focus op korte termijn
✗ Informele werkwijze en afspraken
✗ Een werkend proces als einddoel
✗ Terug naar eigen taken
STRAKS
√ Alle belangen behartigd
√ Duurzame samenwerking
√ Verankering in uw organisatie
√ Resultaat creëren bij doelgroep
√ Actieve sturing op samenwerking