Toetreding nieuwe markt

Voorbereiding op het aanboren van nieuwe markt: toetsen slagingskans en opzet positionering voor een webbedrijf.

web1on1_logo_horizontal_fullcolor_300dpi (1) kopie

Voor een succesvol Chat Contact Center in de Automotive, wordt een opdracht uitgevoerd om te toetsen of het bedrijf succesvol zaken kan doen met een voor hun nieuwe markt: woningcorporaties.

Beginsituatie

Web1on1 is een live chat contact center dat in vier jaar tijd is uitgegroeid tot een succesvolle speler in de automotive en  de vastgoedsector. Het bedrijf verhoogt de commerciële resultaten van autodealers en makelaars. Door het aangaan van een persoonlijke en zinvolle dialoog met de inzet van ervaren chat operators, wordt het mogelijk bezoekers te binden, prospects te bewegen en klanten te behouden.

De organisatie is toe aan haar volgende stap. In vier jaar tijd is een stabiele organisatie gevormd en zijn er twee markten aangeboord. Web1on1 is tegen de stroom in explosief gegroeid in twee sectoren die enorm onder druk staan. Het bedrijf ziet dat zij met haar ervaring een plek kan veroveren in de corporatiemarkt.

Uitvoering van de opdracht

Web1on1 wil graag haar potentie beter benutten door een positie te verwerven in de woningcorporatiemarkt. De eerste stap daartoe betreft het afstemmen en testen van hun propositie, met als doel een goede marktentree.

Eindresultaat

Om de succeskans te bepalen en onrendabele investeringen te voorkomen, heeft dided een markttoets gedaan bij woningcorporaties. Een commerciële strategie is ontwikkeld met een succesvolle elevatorpitch, een propositie en  een stappenplan om het afnamevolume te maximaliseren. Deze strategie is getoetst bij corporaties en potentiële resellers.

Het resultaat:
(1)    Een geslaagde toegang tot de markt.
(2)    Een unieke propositie, gebaseerd op het rendabel gebruik van self service internet. Web1on1 wordt een onmisbare schakel tussen woningcorporaties en haar huurders.

Reeds na vijf gesprekken blijkt de aanpak zo succesvol dat de markttoets is omgezet naar het winnen van klanten voor een pilot.

Klant ervaring:

“Het leuke van samenwerken met Oscar, is de combinatie van advies en praktijk. Dus geen makkelijke adviesjes, maar samen met de poten in de modder. Oscar is daarom met zijn producten ‘commoditizing consultancy’. Consultancy in pakketjes.”

Joost Rijlaarsdam, eigenaar van Web1on1

dided.nl download